What's new
Joined
Dec 1, 2007
Messages
4,192
Location
Puyallup, WA United States
had an hour of spare time today so i thought i would take and share some photos with you guys...dial up users beware lol.

ventricosa x angasanensis
DSC05447.jpg

DSC05460.jpg


fusca flared peristome
DSC05455.jpg


N. mikei
DSC05463.jpg


N. ovata
DSC05461.jpg


fresh opened spectabilis x aristolochioides
DSC05438.jpg


N. flava
DSC05464.jpg


couple of N. jamban clones
DSC05435.jpg

DSC05470.jpg

DSC05469.jpg


N. singalana Tujuh
DSC05466.jpg


N. singalana Belirang
http://i820.photobucket.com/albums/zz130/SirKristoff2/DSC05465.jpg

N. ventricosa
DSC05467.jpg


N. spectabilis North Sumatra
DSC05468.jpg


couple of N. sanguinea clones
DSC05472.jpg

DSC05473.jpg


N. jacquelineae finally growing healthy again, and pitchering..
DSC05471.jpg


N. truncata pasian highland, the pitchers on this are usually very very dark, but since we have been having rather cruddy weather for the past couple months, its night as colorful as i wish
DSC05475.jpg


N. maxima-dark x talangensis
DSC05474.jpg


N. glabrata (several pitchers forming under the moss)
DSC05478.jpg


N. veitchii Batu Lawi highland
DSC05476.jpg


little N. bongso
DSC05479.jpg

DSC05480.jpg


N. ventricosa x aristolochioides (sorry for the crappy quality)
DSC05477.jpg


N. gymnamphora, had a large pitcher on it for about 3 months which is now finally dying, it has 3 more pitchers inflating, one of which you can kinda see
DSC05443.jpg


Hope you enjoyed :)
Kris
 

vraev

Carnivorous plant enthusiast
Admin
Joined
Aug 14, 2006
Messages
2,815
Location
Ontario, Canada
spectacular plants Kris. damn!! Man!! those plants indeed take off in your greenhouse. I can imagine you will be pretty excited for the growing season ahead. BTW... in that pic of your spectablis north sumatra... is that an argentii or a villosa? I dont think its a villosa...but how is your villosa doing?
 

Clue

clippity-clip-clip
Joined
Oct 19, 2008
Messages
2,011
Location
SF Bay Area & Davis
If you get into hybridizing Kris, I'd like to see you cross your jamban clones with ventricosa or ventricosa x angasanensis. ;)
 
Joined
Dec 1, 2007
Messages
4,192
Location
Puyallup, WA United States
lol that isnt either an argentii or villosa varun, remember i sold my villosa awhile ago...we have been over this a couple times over now LOL
the plant in the photo is a N. sibuyanensis x (northiana x veitchii)
 

vraev

Carnivorous plant enthusiast
Admin
Joined
Aug 14, 2006
Messages
2,815
Location
Ontario, Canada
lol! can't remember it all man. You are always getting in new plants and trading away other plants. :D Anyways...beautiful color on all those plants man. Get a villosa...it should love those conditions of yours.
 

nightsky

Lover of Mountains
Joined
Dec 9, 2007
Messages
1,408
Location
near Salt Lake City
All of them look great. I especially like the jamban. Mine has been pouting lately for some reason. Neps are such touchy little buggers I swear.
 
Joined
Dec 1, 2007
Messages
4,192
Location
Puyallup, WA United States
nightsky - what are your temps like? i dont see why jamban would be sulking for you...both of mine are extremely vigorous....
thanks ting, im really happy that they have been doing well despite not having much sun lately due to crappy weather....
 
Joined
Dec 4, 2009
Messages
36
Location
berkeley and LA
Nice plants! Love the singalana. Sirkristoff, how does the N. sibuyanensis x (northiana x veitchii) grow for you? Mine is in intermediate conditions but has never pitchered, and the new leaves would fry after a few weeks until I moved the plant into the shade. My other sibuyanensis hybrid, (sibuyanensis x ventricosa) x merrilliana, also has the same problem. Maybe it's a sibuyanensis thing.
 
Top